Pomoc

Do nawigacji po stronie Biuletynu Informacji Publicznej służy Menu przedmiotowe. 
Jest ono podzielone na Kategorie, które grupują informacje z poszczególnych działów tematycznych. Kategorie opatrzone są nagłówkami.
W celu ułatwienia odnalezienia informacji ,w ramach kategorii utworzone zostały Podkategorie.
Po wskazaniu kursorem myszy nazwy podkategorii, kursor przyjmuje kształt dłoni a nazwa podkategorii zostaje podkreślona.
Po wciśnięciu lewego przycisku myszy informacje zapisane w danej podkategorii wyświetlają się bądź w postaci kolejnych podmenu bądź w postaci informacji docelowej w środkowej części ekranu.
Jeżeli do słowa lub wersu podlinkowana jest (podłączona) szersza informacja, słowo to lub wers są podkreślone, a po wskazaniu kursorem myszy przybiera on postać dłoni. 
Po „kliknięciu” na podkreślonym słowie lub wersie nowe informacje wyświetlane są w postaci kolejnego podmenu lub w tak zwanym oknie „pop-up”. 
Dla każdego dokumentu istnieje możliwość wydrukowania zawartej tu treści, zapisania jej na dyskietce (lub dysku), bądź po zapoznania sie z treścią dokumentu w njowym oknie.
Wspomniane funkcje (“WERSJA DO DRUKU”, “POBIERZ PLIK”) zawsze znajdują się na końcu treści każdego dokumentu. 
Niektóre dokumenty mogą zawierać dodatkowe informacje w postaci plików do ściągnięcia. Dokumenty specyficzne dla urzędu takie jak treść prawa miejscowego lub wnioski do wypełnienia zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf lub doc. W celu ich odczytania plików pdf na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader .
Jest to darmowy program dostępny w internecie pod adresem:

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

Do odczytu plików doc potrzebny jest program Microsoft Word lub darmowy program umozliwiający jedynie odczyt i drukowanie, program ten można pobrać z adresu:

http://office.microsoft.com/downloads/2000/wd97vwr32.aspx


Do otwarcia plików spakowanych w formacie ZIP, RAR lub 7z, polecamy darmową aplikację 7zip którą można pobrać z poniższego adresu:

https://www.7-zip.org/

Dołączone wnioski zapisane są jako formularze. Oznacza to, że w dokumentach tych można wprowadzać dane tylko w zaznaczonych polach. Nagłówki pól nie są przeznaczone do edycji. Do wypełnienia formularza nie jest potrzebny żaden edytor tekstów.

Oprócz menu przedmiotowego na stronie głównej znajduje sięi:
- Przycisk Szukaj umożliwia odnalezienie informacji zawierającej słowo lub frazę wpisaną w okienku.

W lewej części ekranu znajdują się następujące przyciski:
- Dostęp do informacji publicznej określa zasady dostępu do informacji publicznej
- Instrukcja korzystania zawiera niniejszy tekst
- Dostęp do informacji publicznej na wniosek czyli jak uzyskać informacje, których nie można znaleźć na tej stronie